یکــ دانشجو

به راه بادیه رفتن، به از نشستنِ باطل / و گـر مراد نیـابم، به‌قدر وُسع بکوشم "سعدی"

یکــ دانشجو

به راه بادیه رفتن، به از نشستنِ باطل / و گـر مراد نیـابم، به‌قدر وُسع بکوشم "سعدی"

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

انرژی خورشیدی برخلاف انرژی فسیلی یک منبع انرژی پایان ناپذیر است...
بشر صدها سال پیش به این حقیقت پی  برد که نور خورشید برای رویاندن گیاهان و برنزه کردن پوست بدن نیست...
انرژی بدون شک تا سال 2050 کشورهای مختلف را با مشکل جدی روبرو خواهد کرد.
رشد جمعیت،آلودگی های ناشی از مصرف سوخت های فسیلی و تخریب محیط زیست،استفاده از انرژی های تجدید پذیر را به عنوان جایگزینی مناسب ضروری می سازد.
کشور ایران با توجه به اینکه 8 تا 9 ماه از سال از بارش باران بی بهره است و در واقع آسمانی صاف دارد، می تواند بخش عظیمی از انرژی مورد نیاز خود را از تابش نور خورشید تامین کند.

فایل‌های PDF  گاهی پیش میاد که عکس زیاد دارند و همین عکس‌ها باعث میشه که حجم فایل خیلی، خیلی بره بالا؛ برای همین قبل از ایمیل کردن و یا آپلود فایل، میتونید کیفیت عکس‌ها رو کم کنید تا حجم فایل PDF خیلی کمتر بشه... در این صورت مخاطب موقعِ دانلودِ فایل، خیلی سریع تر و راحت تر میتونه به فایلِ ارسالی شما برسه...


من چون ویندوزی هستم از نرم افزار رایگان Free PDF Compressor استفاده می‌کنم...

هرگاه قدرت تصمیم گیری و مهارت حل مسئله را تلفیق کنیم، به ویژگی «تفکر خلاق» دست می‌یابیم. قدرت تفکر آفریننده و خلاق، نوجوان را قادر می‌سازد تا «انتخاب‌های گوناگون را خود کشف کند» و در نتیجه از بن‌بست‌های زندگی خارج شود. در واقع، یاس و افسردگی در برخی بیماران روانی، ناشی از نقص نظام شناختی و در پی آن مواجه شدن با بن‌بست‌ها و گم کردن راه خروج از آن هاست. زیرا بیماران روانی تفکر خلاق خویش را از دست می‌دهند.

مفهوم «بصیرت/ Insight» در روان‌درمانی نیز عبارت است از بازگرداندن روشن‌بینی به بیمار، با هدف هدایت او برای یافتن (خلق) معبرهای گذر از گردنه‌های دشوار زندگی . در این چشم‌انداز، بیمارانی که با«خودکشی» به زندگی خود پایان می‌دهند و یا به فکر خودکشی می‌افتند، تفکر خلاق خویش را به کلّی ازدست‌داده‌اند.

 قدرت تفکر خلاق به شخص امکان می‌دهد از دایره بسته تجربیات محدود خویش خارج گردد و به فراسوی تجارب بنگرد. بدین‌سان، زندگی فرد انعطاف پذیر می‌شود و از تمام جوانب به پدیده‌ها می‌نگرد. در اینجا باید به این نکته نیز اشاره شود که برخی روان شناسان (ازجمله گیلفورد/ Guliford)، در مورد افراد هوشمند مطالعه کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که برخی انسان‌ها، که هوش بیشتری دارند دارای تفکر واگرا هستند منظور از هوش واگرا، شکستن قالب‌های فکری و نگریستن به پدیده‌ها از «منظری دیگر» است.

تفکر واگرا صرفاً یک موهبت ارثی تلقی نمی‌شود؛ زیرا نباید فراموش کرد که  محیط اجتماعی، عنصر مهمی است که انفعالات هوش و تفکر خلاقانه را امکان پذیر می‌سازد. به سخن دیگر، خانواده، تعلیم و تربیت و جامعه باید «زمینه و امکان» تفکر خلاق را فراهم آورند.

تفکر خلاق، در همگان وجود دارد و تفاوت افراد در این زمینه بدون تردید، «کمّی» است و نه کیفی . بدین ترتیب، تفکر خلاق، عامل مهمی در یافتن راه‌ها و در نتیجه حفظ بهداشت روان است.


"مهارت های زندگی / تالیف دکتر حسین خنیفر & دکتر مژده پور حسینی"